W cieniu Drakenhofu Wiki
Advertisement

Tankred von Hund, pan w Hundham, z racji, iż na jego ziemiach nie ma wyznawców Sigmara, zdecydował się zwolnić swoich poddanych z płacenia dziesięciny. Rzekł przy tym, że na jego ziemiach akceptowani są wierni wszystkich wiar, lecz podatek względem kościoła Sigmara byłby teraz wielką niesprawiedliwością, albowiem jego ludzie ani Młotodzierżcy nie czczą, ani też nie są na tyle majętni, by z kiesy wyciągać dodatkowe złoto. Nie mniej, każdy kto w Hundham mieszka i boga Imperium wyznaje, może dziesięcinę dawać. W rezultacie jednak nawet najdrobniejsza moneta nie wpływa do skarbca Lektora.

Odpowiedź Kościoła Sigmara[]

Na odpowiedź głowy kościoła Sigmara, Tomasa von Kettleara, nie trzeba było długo czekać. Niniejszy list został dostarczony do rąk własnych pana von Hunda oraz odczytano go podczas kazania w katedrze w Waldenhof:

"Moi drodzy, dotarły do mnie smutne wieści. Pan Tankred von Hund stwierdził, że ani on, ani jego poddani, nie będą płacić dziesięciny. Rzekł, że skoro na jego ziemiach nie wyznaje się Młotodzierżcy, to jego ludzie, skoro biedni, płacić nie muszą. Niech płacą ci, którzy chcą - rzekł. Powiadomię o tym fakcie nowo wybranego Barona lub Baronową. Niemniej wysłałem już do pana von Hunda list, który zaraz wam odczytam:

Panie Tankredzie von Hund,

Z niepokojem przyjąłem Pana decyzje.

Pragnę Panu przypomnieć, że obowiązek płacenie dziesięciny jest jednym z praw Imperium i dotyczy wszystkich jego mieszkańców, niezależnie od wyznawanej religii.

Jak rozumiem skoro odrzuca Pan jedno z praw Imperium, to możemy się spodziewać, że za chwilę zacznie Pan traktować prawa Imperium wybiorczo i odrzucać te, które Panu nie odpowiadają. Czyżby wypierał się Pan Imperium i praw, które stoją u jego podstaw?

Wyrażam nadzieję, że przemyśli Pan swoją decyzję i podejmie odpowiednie, mniej populistyczne, kroki.

Lektor Kościoła Sigmara w Sylvanii

Tomas von Kettler"

Moi drodzy, wiem że wydawać się wam może że pan von Hund podjął słuszną i odważną decyzję. Przecież dziesięcina jest niesprawiedliwa, bo nie każdy wyznaje Sigmara Młotodzierżcę. To przecież stare, przestarzałe prawo, które należy zrewidować.

Wiedzcie jednak, że to właśnie z dziesięciny, odprowadzanej z całego Imperium, finansowany jest Zakon Srebrnego Młota, kapłanów, którzy są waszą tarczą i waszym mieczem w walce z siłami chaosu. To właśnie te pieniądze przygotowują Inkwizytorów, którzy jako psy Sigmara odkrywają działania demonów. To właśnie poświęcenie zwykłych ludzi którzy rok w rok oddają dziesiątą część swojej gotowizny, daje Zakonowi Oczyszczającego Płomienia narzędzia, aby oczyszczał Imperium ze wszelkiego zepsucia.

Szczególnie teraz, kiedy chaos wyciąga po nasze dusze swe plugawe szpony. Teraz, kiedy jedna z głów wielkiego Sylvańskiego rodu Adelaida von Kessler okazała się demonem. Teraz, kiedy baronowa okazała się wampirem, a wśród nas grasują kultyści chaosu, próbujący zasiać zwątpienie w naszych sercach. Właśnie teraz, ta odrobina poświęcenia każdego z Sylvańczyków jest potrzebna. Jeśli poddani pana von Hunda i on sam nie chcą wziąć na siebie części tego ciężaru, TO MY PONIESIEMY GO ZA NICH! I KIEDY OCZYŚCIMY SYLVANIĘ Z CAŁEGO PLUGASTWA, KIEDY ZATRIUMFUJE OGIEŃ I MŁOT, WTEDY, WŁAŚNIE WTEDY, SPOJRZYMY W OCZY TYM, KTÓRZY PRZEŻYJĄ I TYM SPLUGAWIONYM, KTÓRZY BĘDĄ PŁONĄĆ NA NASZYCH OCZYSZCZAJĄCYCH STOSACH. SPOJRZYMY IM W OCZY, A ONI UGNĄ SIĘ WIDZĄC NASZĄ WOLĘ I BĘDĄ BIĆ SIĘ W PIERŚ ZE WSTYDU!

Advertisement