FANDOM

Niniejszym przedstawiam nowe zasady Dziesięciny

Do dziesięciny ma prawo tylko i wyłącznie kościół Sigmara. Jest ona pobierana automatycznie, chyba, że któryś zarządców wyraźnie zaznaczy, ze jego poddani mają zakaz przekazywania złota na rzecz kultu Młotodzierżcy. Jeżeli otrzymam taką deklarację, powstaje oficjalna wieść o tym, znana zarówno graczom, jak i ich postacią. Nie płacenia dziesięciny nie da się ukryć. Dziesięcina na rzecz Sigmara będzie przeze mnie podliczona i podana do wiadomości Lektora. Zależeć będzie od ilości oddanych (są podani na kartach osad) wyznawców boga, ich majętność etc. Pamiętajcie, ze oficjalnie każdy jest zobowiązany do łożenia na kościół, niezależnie od wyznania.

Gracze nie płacą dziesięciny, lecz ich poddani. Dziesięcina nie wpływa na ich dochody w żaden sposób.

Baron/Baronowa jest w mocy zakazać dziesięciny w Sylvanii, ale oczywiście łączy się to z poważnymi konsekwencjami fabularnymi.

Inne kościoły zbierają datki i są one rozpatrywane indywidualnie.

Zakon Morra, nie będąc kościołem otrzymuje dofinansowanie z Stirlandu w kwocie podanej przez mistrza gry. Suma ta może ulec zmianie w zależności od sytuacji w Sylvanii oraz działań mistrzyni Zakonu. W sprawie datków, przypominam, iż Octavia de Navarro nie jest głową kościoła Morra - nie mniej dofinansowanie jest wyższe niż opcjonalne datki, więc głowa do góry.

Stara Wiara nie pobiera ani dziesięciny, ani datków, ani nic innego. Ma za to inne zalety (znane kapłankom).